آرامان سم، تخصصی ترین شرکت سم پاشی در ایران
blog
  • خانه
  • بلاگ
  • ساس چیست و سمپاشی آن چگونه انجام می شود؟

ساس چیست و سمپاشی آن چگونه انجام می شود؟

۲۵ شهریور ۱۴۰۱ ‏0 پرسش و پاسخ

ساس چیست و سمپاشی آن چگونه انجام می شود؟ همانطور که می دانید حشرات موذی مختلفی وجود دارند که ساس یکی از آن ها است. این حشره با ورودش به خانه آرامش ساکنین خانه را از بین برده و تا وقتی که به طور کامل از بین نرود، نمی توان در آن مکان به راحتی زندگی کرد. به همین خاطر یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن کامل این حشره، سمپاشی است.

البته نکته قابل ذکر این است که سمپاشی یک کار کاملا تخصصی است، به همین دلیل پیشنهاد می شود که این کار را به افرادی که در این زمینه تخصص دارند، بسپارید یا زیر نظر آن ها منازل خود را سمپاشی کنید. اکنون سوالی که برای شما پیش می آید این است که چگونه متوجه وجود ساس در خانه شویم؟

آشنایی با ساس

آشنایی با ساس

ساس یک حشره موذی و آزار دهنده است که برای از بین بردن آن باید از تیم سمپاشی حرفه ای کمک بگیرید. هنگامی که در شب برای خوابیدن به تخت پناه می برید، ممکن است مهمانان دیگری هم همراه شما وارد اتاق شوند. امروزه تعداد این حشره موذی در مکان های مختلف بسیار زیاد شده است. آن ها با حضورشان در خانه، باعث آزار افراد خانه شده و آرامششان را از بین می برند. تا زمانی که کاملا از بین نروند نمی توان در آن محیط به راحتی زندگی کرد. سمپاشی بهترین روش برای از بین بردن این حشرات است.

به دلیل زیاد شدن تعداد این حشرات خونخوار، سمپاشی ساس بیشترین درخواست را در بین سمپاشی منازل یا محیط کاری دارد. البته ناگفته نماند که سمپاشی اصولی و درست نیازمند یک مجموعه متخصص و کاربلد اس؛ زیرا اگر این عمل به درستی انجام نشود نتیجه برعکس خواهد داشت.

همه ما به دنبال راهی هستیم که آرامش بیشتری در زندگی داشته باشیم. وجود ساس، سوسک، ملخ و بسیاری از حشرات دیگر در محل زندگی و کار، باعث آزارمان شده و آرامشی که داریم را از بین می برد. به همین دلیل باید به دنبال راهی باشیم که از شر این موجودات موذی راحت شویم. کار سازترین و موثر ترین روش دفع این حشرات سمپاشی است. ما به کمک یک سمپاشی اصولی که به وسیله افراد متخصص انجام می شود، به راحتی شما را از شر این حشرات راحت خواهیم کرد.

معمولاً افراد بعد از هفت الی پانزده روز متوجه حضور ساس می شوند و یکی از راه های تشخیص ورود این حشره ی موذی احساس خارش و سوزش در بدن افراد است. در نهایت هم باعث بیماری های پوستی می شود.

ساس چیست؟

ساس حشره ای بسیار کوچک و به رنگ قهوه ای مایل به قرمز است. این حشرات در سر تا سر جهان وجود دارند و در اطراف و یا داخل تخت، در بین شکاف های فرشها، پرده ها، صندلی ها، کمدها و کاناپه ها پنهان می شوند. تغذیه این حشرات از خون انسان است. این حشرات موذی بعد از این که وعده غذایی خود را خوردند، مدت طولانی روی بدن فرد نمی مانند. آن ها معمولاً در نزدیکی محل استراحت شخص پنهان می شوند. این حشرات اغلب در لباس، چمدان یا وسایل دیگر پنهان شده و در آن مکان به راحتی گسترش می یابند.

ساس ها حشراتی بسیار آزار دهنده هستند ولی خیلی به سلامت انسان ها لطمه وارد نمی کنند. آن ها را بیشتر در مکان های عمومی می توان دید. در مکان‌ هایی مثل بیمارستان ها، دانشگاه ها، هتل ها، خوابگاه ها و … با نیش زدن بدن افراد از خون آن ها تغذیه می کنند. همچنین با مطالعاتی که بر روی این حشرات موذی انجام شده است، مشاهده شد که آن ها می توانند بیش از چهل بیماری انسانی را به وجود آورند. ولی معمولاً حشره بالغ ساس یا بچه آن خطرناک نیستند. در بعضی از موارد ممکن است نیش آن ها باعث حساسیت و آلرژی در افراد شود.یکی از موذی ترین و چندش ترین حشرات ساس ها

هستند که با ورودشان به محل زندگی یا کار باعث بهم ریختن آرامش ساکنین شده و تا زمانی که به کل نابود نشوند آرامش به آن محل باز نمیگردد. بهترین و موثر ترین راه برای ریشه کن کردن این حشرات، سمپاشی است. به وسیله یک سمپاشی درست و اصولی برای همیشه وجودشان از محیط مورد نظر پاک خواهد شد.

ساس های موزی

سمپاشی ساس

ساس ها حشراتی با رنگ نارنجی مایل به قهوه ای هستند که با پهلوهای باریک، شکمی پهن، یک خرطوم و چهار آرواره در جلوی سر مورد آزار افراد واقع می شوند. آن ها یک جفت چشم برجسته و یک جفت شاخک باریک نیز دارند. این موجودات چندش بال نداشته و در نتیجه نمی توانند پرواز کنند. تفاوت نوع نر و ماده این حشره، شکم بیضی شکل هشت بند آن ها است که در ساس های ماده پهن و در نر باریکتر است.

ساس ها از خون گرم انسان ها و گاهی حیوانات دیگر تغذیه می کنند و نیمه شب تا نزدیک به صبح زمان اوج تغذیه آن ها است. محل نیش آن ها قابل مشاهده است و اغلب بین 10 تا 15 روز طول می کشد تا اثراتش نمایان شود. نیش ساس شبیه به نیش پشه است، به همین دلیل اغلب افراد متوجه وجود آن ها نمی شوند.

اندازه این موجودات با یک دانه سیب برابری می کند. تخت، تشک، لباس، پتو، بالش، مبل و مابقی وسایلی که اندکی نرم هستند و همچنین شکاف ها و درزهای تاریک جزو بیشترین مکان هایی است که آن ها در آن مخفی می شوند. این موجودات موذی به خاطر فعالیت هایی که در شب دارند، دسترسی به آن ها کمی سخت است ولی زمانی که گرسنه بمانند روشن بودن چراغ اتاق هیج تاثیری ندارد و آن ها به فعالیت خود ادامه می دهند.

همانطور که می دانید سمپاشی حشراتی مثل ساس، انواع سوسک، مورچه و... باید توسط شرکت و افرادی انجام شود که کاملاً بر این کار تسلط دارند؛ زیرا اگر سمپاشی ناقص و غیر اصولی انجام شود خانه یا محل کار شما مجدد پر از حشرات کثیف و آزار دهنده خواهد شد.

حال اگر بخواهیم یکی از بهترین شرکت ها را در زمینه سمپاشی حشرات به خصوص سمپاشی ساس، معرفی کنیم، مجموعه آرامان سم است که می تواند به بهترین نحو و سریع ترین زمان ممکن، خانه یا محل کار شما را سمپاشی کند.

سم پاشی ساس

راه های تشخیص وجود ساس در منزل

یکی از رایج ترین علائم وجود این حشرات، دیدن ساس زنده یا مرده در مکان مورد نظر است. در حالت عادی آن ها دوست ندارند که غیر از شب اطراف انسان ها باشند. معمولا انسان ها متوجه حضور ساس های زنده نمی شوند تا هنگامی که آلودگی زیاد شده یا مخفیگاهشان از بین برود. برای مثال در زمان اسباب کشی حضور این حشرات بیشتر ملموس می شود.

مشاهده لکه خون بر روی ملحفه یا لباس یکی دیگر از راه های تشخیص وجود ساس است. این لکه های خون ممکن است بدون هیچ دلیلی روی لباس، بالش یا ملحفه شما ظاهر شوند. با وجود اینکه در هنگام مکیده شدن خونمان توسط این حشرات، متوجه آن نمی شویم ولی اغلب از خود ردی بر جای می گذارند. زمانی که بدن این موجودات پر از خون می شود ممکن است به طور ناگهانی در خواب یکی از آن ها را له کنید، با اینکه این کار باعث مرگشان نمی شود ولی مقداری از خون مکیده شده از بدنشان نشت کرده و روی لباس یا ملحفه می ریزد.

عامل بعدی که با توجه به آن از وجود این حشرات مطلع می شوید بو است. گرچه بوی شیمیایی که این حشرات تولید می کنند، کمی ضعیف است؛ ولی اگر مشام خوبی داشته یا حیوان خانگی داشته باشید، بوی این حشرات می تواند کمک بزرگی به شما کند. مواد شیمیایی که این حشرات خونخوار تولید می کنند، اغلب بوی گشنیز، بادام و تمشک می دهد. بوی حوله های مرطوب، زنگ زدگی و لباس های کپک زده از جمله بوهایی هستند که اگر در محیط مورد مورد نظر منبع آن مشخص نباشد، می تواند نشانه هجوم شدید این حشرات باشد.

وجود تخم ساس ها در قسمتی از محل زندگیتان، نشان دهنده حضور این حشرات موذی در آن مکان است. تخم ها به اندازه سر سوزن و بیضی شکل هستند. طول آن ها یک میلی متر و به رنگ سفید می باشد. هرجا که تعداد زیادی تخم مشاهده کردید، مطمئن باشید که در همان نزدیکی لانه ای وجود دارد. این تخم ها به هر سطحی به راحتی می چسبند. جالب است بدانید مدت زمانی که ساس های جدید از تخمشان بیرون می آیند هفت تا ده روز است.

راه های تشخیص ساس در منزل

راه های احتمالی آلوده شدن محیط توسط ساس

محیط های مختلف از راه های متفاوتی می توانند مورد حمله ساس ها قرار بگیرند. مثلًا گاهی پیش می آید که در سفر این حشره بر روی لباستان قرار بگیرد و با گذاشتن لباس در چمدان آن ها را وارد محیط خانه کنید یا ممکن است به وسیله خرید لباس دست دوم یا هر وسیله آلوده به ساس، منزل و یا محیط کار را آلوده کنید. در خوابگاه ها یا پادگان ها به دلیل وجود تعداد افرادی که در آنجا حضور دارند، به بهداشت اهمیت چندانی داده نمی شود.

عدم رعایت بهداشت موجب می شود که این حشرات موذی در آن محل، مخفیگاه و لانه خود را داشته باشند، همچنین افرادی که در آن مکان حضور دارند، می توانند این حشرات را به مکان های دیگر منتقل کنند. اقامت داشتن در بعضی از مسافرخانه ها، هتل ها و یا بستری شدن در بیمارستان ها نیز می تواند از دیگر گزینه های آلودگی توسط این نوع حشره باشد.

عدم آشنایی اکثر انسان ها با این نوع حشره دلیلی بر تکثیر و تولید بیش از حد آن در محیط های مختلف شده است. برخی از افراد نیز پس از آگاه شدن از حضور این موجود خونخوار در محل زندگی از روش های غیر اصولی برای نابودی آن استفاده می کنند. در حالی که فقط یک روش موثر و مطمئن برای ریشه کن کردن این حشره وجود دارد و آن هم سمپاشی است.
چگونه از وجود ساس در منزل مطمئن شویم

  • نیش زدن
  • پوست اندازی
  • پیدا کردن مدفوع
  • تخم
  • لکه های خون
  • بوها

موارد فوق به شما کمک می کنند که از وجود این حشرات در منزل مطلع شوید، در ادامه توضیحات بیشتری در مورد آن ها ارایه می شود.

نیش زدن ساس

نیش زدن: برجستگی های کوچک و قرمز رنگی که همراه با خارش هستند معمولا در شب روی پوست بدن افراد ظاهر می شوند. محل هایی که اغلب این حشرات از آن ها تغذیه می کنند، دست ها، پاها و بیشتر قسمت بازوی افراد است. نیش این حشره موذی در یک خط و به صورت خوشه ای است. قابل ذکر است که تا به الان متخصصان، معتقد هستند که نیش زدن به تنهایی عامل تشخیص ساس نیست. به این خاطر که هر فردی ممکن است نسبت به نیش این حشره واکنش های متفاوتی داشته باشد.

پوست اندازی: وجود اسکلت هایی به رنگ زرد مایل به قهوه ای، در اندازه های مختلف نشان دهنده وجود ساس است. پوسته های شفاف که از بدن ساس های نوزاد جدا می شوند یکی دیگر از علائم وجود این حشرات است. این پوسته ها معمولا داخل درز تشک ها، مبل ها، شکاف ها و ترک های موجود در مبلمان مشاهده می شوند.

مدفوع: لکه های بسیار ریز به رنگ سیاه یا قهوه ای تیره که اندازه آن ها با نوک مداد برابری می کند، اغلب نزدیک به لانه این حشرات مشاهده می شوند. ولی احتمال اینکه روی لباس یا ملحفه ها هم وجود داشته باشند، زیاد است. لکه های مدفوع نسبت به لکه های خون، تیره تر و کوچک تر هستند و معمولاً به یک نقطه جوهر از نوک خودکار تشبیه می شوند.

بوها : مواد شیمیایی که توسط ساس ها تولید می شود، معمولاً بوی بادام، تمشک و گشنیز می دهد. یکی دیگر از نشانه های وجود این حشرات موذی بوی حوله مرطوب، زنگ زدگی و لباس های کپک زده است. این موجودات در هنگام خطر مواد شیمیایی ترشح می کنند که بوی تولید شده نسبتا ضعیف است.

اهمیت سمپاشی ساس

هجوم ساس ها به محل زندگی افراد با مشکلات زیادی همراه است، هنگام حمله این موجودات ساکنین دچار سردرگمی شده و به خاطر رهایی از شر آن ها به جای کمک از خدمات متخصص سمپاشی حشرات، خودشان محیط را سمپاشی می کنند، در حالی که این کار، بسیار اشتباه است.

آن ها با مراجعه به سم فروشی ها و خرید سم های شیمیایی مختلف سعی می کنند حشرات را از بین ببرند، در حالی که این سم ها هیچ فایده ای نداشته و حتی در بعضی موارد برای ساکنین خانه عوارض و مشکلاتی به همراه دارد. در اکثر موارد این سم ها هیچ کمکی نکرده و حشرات را از بین نمی برند و بالعکس کار را برای افراد متخصص سمپاش دشوار می کند.

به همین علت به جای استفاده از سم های شیمیایی مختلف و سمپاشی های غیر اصولی و همچنین ایجاد مشکلات جسمانی برای ساکنین خانه بهتر است از شرکت های معتبر که مجوز وزارت بهداشت دارند و از سم های مخصوص استفاده می کنند کمک بگیرید.

نکته قابل ذکر این است که سمپاشی ساس یک کار کاملا تخصصی است و حتما لازم است توسط یک مجموعه به نام و کار بلد و با افراد متخصص در این کار انجام بگیرد یا زیر نظر آن ها انجام شود. در غیر این صورت هم وقت هم هزینه شما هدر رفته و ساس ها در محیط باقی خواهند ماند.

ساس چیست

مشکلات بهداشتی ناشی از وجود ساس

  • محل گزش این موجودات بوی بدی می دهد، خارش های مکرر و بسیار شدید و عفونت از مشکلات بهداشتی این حشرات موذی به شمار می رود.
  • افرادی که پوست های حساسی دارند دچار قرمزی، ورم و تاول های بزرگ می شوند.
  • در برخی افراد باعث ایجاد کم خونی می شود.
  • بی خوابی یا کم خوابی یکی دیگر از عوامل نیش این موجودات موذی است.

مناسب ترین زمان برای سمپاشی

تعداد زیادی از سمپاشان ساس معتقد هستند که بهترین زمان برای سمپاشی بعد از غروب خورشید یا قبل از طلوع آن است. در حالی که این باور بسیار اشتباه است. به این دلیل که اصلا ساعت و زمان خاصی برای سمپاشی منزل یا محیط های دیگر وجود ندارد. تنها نکته ی مهمی که باید به آن توجه شود، انجام اصولی سمپاشی است.

شرکت آرامان سم سعی دارد به صورت شبانه روزی به مردم خدمات رسانی کند و در ضمن می توانید قبل از اجرا از آن ها مشاوره بگیرید. اگر می خواهید از شر حشرات موذی راحت شوید حتما با ما تماس بگیرید. هدف اصلی شرکت سمپاشی موثر ساس جلب رضایت مشتریان است.

هزینه سمپاشی

هزینه سمپاشی یکی از مهم ترین دغدغه های افرادی است که محل کار یا زندگیشان آلوده به حشره ساس شده است. یکی از عوامل موثر بر هزینه سمپاشی، متریال مورد استفاده در سمپاشی است که این متریال توسط شرکت مورد نظر انتخاب می شود. البته نا گفته نماند که روش سمپاشی در کم یا زیاد شدن هزینه تاثیر زیادی دارد.

متراژ و ابعاد فضای مورد نظر از دیگر عواملی است که باید به آن توجه شود؛ زیرا هر چه فضای مورد نظر بزرگ تر بوده و متراژ بالاتری داشته باشد، میزان سم استفاده شده نیز بیشتر می شود و طبیعتا به همان مقدار هزینه سمپاشی افزایش می یابد. گزینه ی آخری که در هزینه سمپاشی موثر است، نوع محل مورد نظر خواهد بود. مثلا منزل مسکونی، ادارات، رستوران ها و... در واقع می توان گفت که برای سمپاشی هزینه ثابتی وجود ندارد.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که در کل هر هزینه ای که برای سمپاشی ساس بپردازید در مقابل سلامتی شما بسیار ناچیز خواهد بود. گزیدگی و نیش این موجودات خونخوار در بعضی از انسان ها حساسیت ها و مشکلات شدیدی را به وجود می آورد که برای تهیه داروی آن، قطعا پول بیشتری خرج می شود. این را هم اضافه کنیم که هزینه ای که برای سمپاشی پرداخته می شود در مقایسه با روش های خانگی مثل خرید سم ها و داروهای گوناگون، بسیار کم تر است.

اهمیت سمپاشی ساس

در آخر می خواهیم حرفه ای ترین و به نام ترین شرکت در زمینه سمپاشی ساس و دیگر حشرات را به شما معرفی کنیم. مجموعه آرامان سم با داشتن افراد متخصص و کاربلد و با استفاده از سم های ارگانیک و طبیعی یکی از بهترین شرکت ها در این زمینه است. سم هایی که این مجموعه برای سمپاشی استفاده می کند هیچ ضرری به انسان ها نمی رساند و در هنگام سمپاشی لازم نیست که افراد محل را ترک کنند یا وسایل خود را از آن محل به جایی دیگر جابجا کنند. کافی است در صورت نیاز با شرکت آرامان سم تماس بگیرید تا خیلی سریع از شر هر موجود مزاحم راحت شوید.

بهترین مجموعه در سمپاشی ساس

انتخاب یک مجموعه خوب برای سمپاشی ساس در محیط زندگی یا کاری، به دلیل وجود شرکت های متعددی که امروزه در این زمینه فعالیت دارند، کار دشواری است. بسیاری از شرکت ها برای راحتی کار خود، استفاده کم تر از سم و نابود کردن کامل منبع حشرات، از شما می خواهند که وسایل آلوده به آن ها را دور بیندازید.

در این صورت دیگر نیازی به سمپاشی نیست و در آخر نیز مجبور به پرداخت هزینه بالایی می شوید. برخی دیگر از شرکت ها شما را مجبور به ترک خانه می کنند، زیرا معتقدند سمپاشی برای افراد خانه مضر است و باعث مسمومیت آن ها می شود. اما شرکتی وجود دارد که می تواند در سریع ترین زمان ممکن، با کم ترین هزینه و کم ترین مشکلات، محیط های آلوده را سمپاشی کند.

شرکت خدماتی آرامان سم، مجموعه ای است که برای سمپاشی ساس در محیط مسکونی، اداری و... از سم های گیاهی و ارگانیک به جای سم های شیمیایی استفاده می کند. با استفاده از این سم ها در هنگام سمپاشی ساس نیازی نیست که افراد خانه را ترک یا وسایل را جمع آوری کنند زیرا سم های گیاهی استفاده شده کاملا بی ضرر هستند.

 

سوالات متداول

نشانه های ورود ساس؟

چنانچه آلودگی در محیط زیاد شود، لکه هایی به رنگ قهوه ای روی وسیله ها مخصوصا تشک و بالش دیده می شود. این لکه ها در واقع همان مدفوع ساس هستند.

چگونه ساس را سریعاً از بین ببریم؟

از بین بردن ساس باید اصولی و درست توسط تیم سمپاشی انجام شود. در غیر این صورت هر گونه سمپاشی خودسرانه ممکن است نتیجه عکس داشته باشد.

اقدامات لازم برای جلوگیری از ورود ساس؟

چنانچه به مسافرت و محل جدید رفته اید حتما پیش از استفاده از وسایل لوازم خواب را بررسی کنید. علاوه بر این لباس های شخصی خود را آویزان کنید.

خطرات ناشی از ورود ساس ؟

ساس از خون انسان تعذیه می کند به همین دلیل ممکن است فرد مورد نظر دچار کم خونی شود. علاوه بر این ممکن است در ناحیه گزیدگی عفونت ایجاد شود.

چگونه متوجه حضور ساس ها در منزل شویم؟

معمولا افراد بعد از حدود 20 روز متوجه حمله آن ها می شوند. مشخص ترین راه تشخیص وجود این موجود، احساس خارش، سوزش و بیماری های پوستی است.

پرسش و پاسخ
سوال از شما پاسخ از ما
درحال ارسال پاسخ به :